Kategorie blog
Archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
Jak w Biosklepie realizujemy zamówienia internetowe?
Jak w Biosklepie realizujemy zamówienia internetowe?

Zapewne część Klientów korzystających ze sklepów internetowych zastanawia się, jak naprawdę to wszystko działa? Dlaczego niektóre sklepy w sieci oferują niższe niż w stacjonarnych ceny, dlaczego tu trzeba zapłacić za dostawę, a tam jest ona gratis? Co dzieje się z towarem od chwili kliknięcia „Zamów” aż po dzwonek kuriera do drzwi?

Pragniemy w kilku krokach przybliżyć Ci proces, jaki przechodzi zamówienie w naszym BioSklepie, starania naszej BioZałogi, aby było ono zrealizowane szybko, zapakowane bezpiecznie i zgodnie z proekologiczną zasadą less waste.

 

Krok 1. Jak zrobić zakupy przez naszą stronę www?

Zaczynając od wejścia na naszą stronę internetową, możesz w kilku prostych krokach przesłać do nas zamówienie. Sposób złożenia zamówienia znajdziesz w osobnym artykule wraz z ilustracjami, które pomogą w poruszaniu się po naszej stronie – m.in. w jaki sposób odnaleźć produkty, jak dodać je do koszyka i jak sfinalizować zakupy, aby zamówienie mogło trafić na nasze biurka.

Do całego procesu realizacji wystarczy nam wydrukowanie jednej kartki, na której mamy wszystkie potrzebne informacje dotyczące Twojego zamówienia, Staramy się nie tworzyć zbyt wielu odpadów związanych z „papierologią” w magazynach, nie drukujemy tzw. dokumentów WZ czyli wydań magazynowych – tak jak odbywa się to w wielu innych placówkach. Dokument przygotowany do kompletowania Twoich zamówień służy pickerowi, czyli osobie kompletującej towar z zamówienia, następnie jest przekazywany osobom zajmującym się pakowaniem przesyłek. W każdym kroku od momentu przyjęcia zamówienia do systemu, po wydrukowanie, przekazanie go do skompletowania, pakowania i wydania kurierowi – zamówienie jest skanowane czytnikami kodów w celu synchronizacji statusów zamówienia, a Ty w dowolnym momencie możesz śledzić proces jego realizacji na naszej stronie internetowej.

Czytaj więcej o całym procesie składania zamówienia w osobnym wpisie tutaj.

 

Krok 2. Zanim zamówienie trafi do spakowania...

Zadania dla BioZałogi: potwierdzenie wpłynięcia zamówienia i płatności, przyjęcie dostaw, kompletacja Twojego koszyka.

Pracownicy obsługujący w biurze system zamówień weryfikują go na bieżąco pod kątem pojawienia się nowych zamówień, statusów płatności oraz dostępności zamawianych produktów. Kiedy Twoje zamówienie pojawi się w naszym systemie, wysyłamy na Twój adres mailowy potwierdzenie przyjęcia do realizacji. Następnie w zależności od wybranego sposobu płatności – oczekujemy na potwierdzenie przelewu z naszego banku lub od razu zajmujemy się kompletowaniem paczki, która będzie opłacona za pobraniem.

Potwierdzenie wpłynięcia należności jest również komunikowane Tobie drogą mailową.

Kolejny etap to weryfikacja przez system dostępności zamówionych artykułów. Jesli nie ma ich u nas na półkach „od ręki”, wysyłamy do magazynu zewnętrznego zlecenie dostawy. Magazyn przygotowuje towar tego samego dnia, aby dostawa mogła wyjechać w nocy i dotrzeć do naszego sklepu rano.

Jeśli złożysz zamówienie do godz. 12.00, towar z magazynu zewnętrznego dojedzie do nas kolejnego dnia roboczego. Zamówienia złożone po południu i wieczorem będą weryfikowane dopiero następnego dnia.

Każda poranna dostawa jest przez naszą Biozałogę skanowana i weryfikowana pod kątem zgodności i jakości. Równocześnie pracują dwie drużyny: jedna weryfikuje towar i wprowadza go „na stan” do systemu, weryfikując ponownie dostępność na podstawie dokumentów dostawy, drukuje faktury i listy przewozowe oczekujących na kompletację zamówień, druga sortuje produkty na półkach dla pickerów.

Pickerzy z dokumentem Twojego zamówienia kompletują fizycznie towar i przekazują do zespołu pakującego, następnie skanują dokument potwierdzając kompletację. Ta czynność zmienia status zamówienia, a Ty otrzymujesz informację, że zamówienie jest skompletowane i oczekuje na spakowanie.

W osobnym wpisie trochę szczegółów o kompletowaniu, przeczytasz tutaj.

 

Krok 3. W krainie kartonów, czyli sekrety bezpiecznego pakowania ekopaczki.

Na tym etapie działa zespół pakujący zamówienia. Osoba pakująca skanuje list przewozowy, a system współpracujący z bazą asortymentową i zleceniami kurierskimi wyświetla listę produktów, które powinny znaleźć się w paczce. Każdy artykuł jest skanowany, aby uniknąć pomyłek i różnic ilościowych. Skompletowany na stanowisku zestaw jest automatycznie fotografowany przez monitoring wraz z godziną spakowania danej przesyłki, aby w razie weryfikacji można było łatwo odnaleźć zapis w rejestratorze.

Następnie przygotowane są materiały do pakowania: odpowiedniej wielkości karton, dopasowany przez doświadczonego pakowacza, papierowe wstęgi zabezpieczające i perforowany karton z recyklingu, w niektórych przypadkach oxybiodegradowalna folia bąbelkowa.

Produkty kruche i delikatne są pakowane w dodatkowe opakowania kartonowe.

Produkty wymagające warunków chłodniczych zamawiane są na odpowiedzialność klienta (każdy produkt ma taką klauzulę w opisie). Możesz zamówić dodatkowe wkłady chłodzące do przesyłki.

Poza wstęgami papierowymi większość wypełnienia paczki to odzyskiwane z dostaw kartony perforowane naszą specjalną maszyną, lub ręcznie docinane dla zabezpieczenia boków i narożników.

Po włożeniu wszystkich produktów dokument zakupu umieszczamy wewnątrz paczki.

Całość oklejana jest taśmą papierową, do tego list przewozowy, naklejki „Ostrożnie”, opcjonalnie informacje od klienta dla kuriera. I gotowe!

Teraz paczka trafia w miejsce składowania przesyłek oczekujących na przyjazd kuriera, a status Twojego zamówienia zmienia się na „Spakowana, oczekuje na odbiór przez kuriera”.

Więcej o strefie pakowania tutaj.

 

Krok 4. Przyjazne układy z firmą kurierską to podstawa!

Ponieważ wielu naszych Klientów wybiera wygodną opcję odbioru w paczkomacie, korzystamy z usług firmy inPost, która również dostarcza paczki bezpośrednio do Waszych domów i firm. Drugą firmą przewozową jest u nas DPD – opcja dla wymagających Klientów, gdy przesyłka jest gabarytowo duża i ciężka lub jest wielopakiem.

Kurierzy przyjeżdżają o stałych porach, w przedziale między godz. 14.00 a 16.00, zależnie od ilości zleceń. Ich zadaniem jest zeskanowanie każdej przesyłki gotowej do odbioru, załadowanie na samochód i dostarczenie do sortowni tego samego dnia, aby Twoje zamówienie mogło w nocy wyruszyć w dalszą drogę.

Po odbiorze przez kuriera Twoja paczka ostatni raz zmienia status, a Ty otrzymasz mailem informację, że została wysłana.

Pamiętaj, że po zalogowaniu się na swoje konto w BioSklep.com.pl możesz na bieżąco monitorować drogę swojego zamówienia.

Tutaj trochę szczegółów na temat przesyłek kurierskich i paczkomatowych.

Menu Szukaj więcej więcej
Chmura tagów
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl