
W poprzednim artykule omówiliśmy szczegółowo cały proces składania zamówienia na naszej stronie internetowej.
Teraz chcemy przybliżyć Ci nieco kulisy pracy osób pracujących w biurze przy komputerach oraz zespołu przyjmującego dostawy i kompletującego towar do paczek.
Kiedy już wyślesz do nas zamówienie i określisz sposób płatności, nasi pracownicy obsługujący w biurze system zamówień wysyłają na Twój adres mailowy potwierdzenie przyjęcia go do realizacji. Jeśli jako sposób płatności wybrałeś przelew lub szybkie płatności – sprawdzamy jego status w naszym banku i po wpłynięciu należności również informujemy Cię o tym mailem. Jeśli natomiast wybrałeś opcję za pobraniem, od razu zajmujemy się kompletowaniem paczki, która będzie opłacona kurierowi lub w paczkomacie przy odbiorze.
Następny etap to sprawdzenie przez system dostępności zamówionych artykułów.
Każdy artykuł dostępny na naszej stronie internetowej ma w opisie informację, czy jest dostępny również w sklepie stacjonarnym. Jeśli jest dostępny, to znaczy, że mamy go fizycznie w naszym sklepie, „od ręki”. Takich produktów jest ok. 3 tys. Z uwagi na ograniczoną powierzchnię sklepu kolejne 4 tysiące artykułów są dostępne w magazynie zewnętrznym.
Jeśli któreś z zamówionych przez Ciebie produktów nie znajdują się na naszych półkach, wysyłamy do magazynu zewnętrznego zlecenie ich dostarczenia. Zwykle jest to zbiorcza lista do zamówień z pewnego przedziału czasowego. Magazyn przygotowuje dla nas towar tego samego dnia, aby dostawa mogła wyjechać w nocy i dotrzeć do naszego sklepu z samego rana.
Kwestia czasu, w którym Twoja paczka będzie mogła zostać skompletowana, przedstawia się następująco: jeśli złożysz zamówienie do godz. 12.00, towar z magazynu zewnętrznego dojeżdża do nas zwykle kolejnego dnia roboczego. Zamówienia złożone po południu i wieczorem są weryfikowane i wysyłane do magazynu dopiero następnego dnia.
Bardzo rzadko zdarza się, że jakiegoś produktu nie ma chwilowo w zewnętrznym magazynie i trzeba poczekać, aż producent uzupełni asortyment. W takim przypadku również informujemy Cię o tym. Najprawdopodobniej zadzwoni do Ciebie pracownik biura i zaproponuje zamianę na podobny produkt lub zwrot należności za ten brakujący.
Każda poranna dostawa z magazynu zewnętrznego jest przez naszą Biozałogę skanowana i sprawdzana pod kątem zgodności i jakości.
Równocześnie pracują dwie drużyny: jedna weryfikuje towar i sortuje produkty na półkach dla pickerów, druga zaś wprowadza go „na stan” do systemu, sprawdzając ponownie dostępność na podstawie dokumentów dostawy, drukuje faktury i listy przewozowe do czekających na skompletowanie zamówień.
Teraz mogą do pracy przystąpić osoby fizycznie zbierający produkty do koszyków wg dokumentów zamówienia.
Pickerzy z fakturami w dłoniach krążą wzdłuż półek sklepowo-magazynowych, zbierając towar do koszyków. Jeśli zamówienie zawiera wyjątkowo duże gabarytowo artykuły, nasz system dzieli przesyłkę na tzw. wielopak, generowanych jest kilka listów przewozowych, a towar jest dostarczany do zespołu pakującego w kilku kontenerkach.
Osoby kompletujące zamówienia podczas przekazania koszyków do pakowania skanują dokument potwierdzając kompletację. Ta czynność zmienia status zamówienia, a Ty otrzymujesz informację, że zamówienie zostało skompletowane i oczekuje na spakowanie.